muggen - Reisverslag uit Bologna, Italië van Wim Montis - WaarBenJij.nu muggen - Reisverslag uit Bologna, Italië van Wim Montis - WaarBenJij.nu

muggen

Door: wmontis

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 Augustus 2011 | Italië, Bologna

Gisterenavond nog even Ferrara bezocht, en deze heeft een prachtig centrum. Met name het kasteel is zonder overdrijving magnefiek te noemen. Maar ook de stadsmuren, de Kathedraal en vele andere plaatsen zijn zeker s'avonds mooi om te zien.
De camping bij Ferrara is somber maar voor reizigers een prima verblijfplaats. Het amsterdams gezinnetje, Rick, Babette, Dilia en Rafi kunnen met kopieeen van ons 3e boekje vrolijk verder. Zij nemen de lichtere route in tegenstelling tot ons. Wij gaan via Firenze verder. Vandaag was een rustige fietsdag om zo krachten te sparen voor de komende dagen. 68 km en in Bologna beland. Helaas niet zo'n geweldige camping, zeker met al die muggen. Ik vond het al verdacht toen we bij het inchecken een anti-muggen geurtje kregen. Maar goed dat we vanavond Bologna induiken. Dit is zo op het eerste gezicht niet onze stad, al is het oude centrum toch wel apart. Je moet zo'n stad ook met een insider bezoeken, iemand die de plekjes weet. Bologna schijnt een reputatie te hebben op culinaire lekkernijen. Dit vindt je niet op 1 avondje. Frans blijft zich verwonderen over allerei bouwwerken. "Dat die toren niet omvalt, zo scheef staat'ie". Vanavond weer geen italiaans eten en dat is wel zonde. Dan maar morgen. Misschien wel spaghetti bolognaise. Nu nog even op muggenjacht.

• 17 Augustus 2011 - 05:31

Rene Van Loon :

he boys gaat goed hier is het weer ook wat beter maar bij jully super volgens mij loopt fe tocht boven aller verwachting veel sucses nog jongens saludos rene

• 17 Augustus 2011 - 12:45

Victoria:

Hoi mannen,

eindelijk is het hier dan een keer zonnig, niet voor lang maar ja, niet klagen.
    Dus jullie zijn op zoek naar lekker eten..moet je even googlen wim.
    Nu snel weer naar buiten en even genieten van het zonnetje.
    Knuf van de jongens en Pim, kus van ma/zus en kusje je zusje/nichtje ( nog steeds oat drenthe)

• 17 Augustus 2011 - 14:45

Bettina :

hoi wim, ik weet wat jij moet doen om die spaghetti bolognaise te krijgen,de dag dat je terug komt bel je rene voor een heerlijke spaghetti dan is het net of je nog in Italie bent.Wat zal jij daar van smullen vraag het maar aan peet want die weet er alles van.

Groetjes Bettina

Wim

We gaan op de fiets naar Rome. Frans en ik vertrekken op zondag 24 juli 2011 en zullen zo'n 2100 km fietsen. Aan deze trip hebben we 2 goede doelen gekoppeld, te weten www.cliniclowns.nl en www.nijmegen-sherpaland.nl Steun ons en je steunt de goede doelen. Donaties naar Rabobank 114224374 t.n.v. W. Montis o.v.v. de goede doelen. We volgen reitsmaroutes.nl

Actief sinds 01 Mei 2011